Asst.Prof.Dr. Supalak Khemthong

Position : Instructor

Tel : 024415450 #20905

E-Mail : supalak.khe@mahidol.ac.th

Curriculum vitae

Education

2007 Doctor of Philosophy Ph.D. (Occupational Therapy) Curtin University, Australia
2004 Master Degree M.Clin.Sc (Mental Health) Curtin University, Australia
1999 Master Degree M.Sc. (Exercise Physiology) Mahidol University, Thailand
1996 Bachelor Degree B.Sc. (Occupational Therapy) Chiang Mai University, Thailand

Research

Publication

2021
2020
2019
Khemthong S and Chatthong W. Brain Mapping Performance as an Occupational Therapy Assessment Aid in ADHD. The American Journal of Occupational Therapy 2019;74(3):
ณัฐฐรีย์ พงษ์สุรีย์, จินตนา กัลยาลัง, ชลิดา ภัทรจิรพรรณ, ศุภลักษณ์ เข็มทอง. ความสัมพันธ์ระหว่างผลการสอบผ่านใบประกอบโรคศิลปะและข้อสอบภาคบังคับกิจกรรมบำบัด ปีการศึกษา 2554-2558. วารสารกิจกรรมบำบัด มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ 2562;23(3):1-10.
2018
เอกนรินทร์ โชคนาคะวโรม ศุภลักษณ์ เข็มทอง, นพรัตน์ นาคไร่ขิง. การสำรวจบุคลิกภาพต่อคุณลักษณะงานและประสิทธิผลของบุคลากรคณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล. วารสารคุณภาพชีวิตกับกฎหมาย 2018: 14(1):34-49
2017
2016
ศุภลักษณ์ เข็มทอง, บรานนี วี. . การบูรณาการกิจกรรมบำบัดและการสั่งจิตใต้สำนึกสำหรับคนไทยผู้มีประสบการณ์สุขภาพจิต. วารสารเทคนิคการแพทย์เชียงใหม่ 2559;49(1):10-6.
2014
2012
2010
Khemthong S. Influence of Fatigue on Leisure and Quality of Life in Women with Chronic Conditions. Annual in Therapeutic Recreation 2010; 18(5): 79-86.
Khemthong S, Saravitaya T. Knowledge Translation of Self-management Concepts for Thais. Journal of Nursing Sciences 2010; 28(3): 8-12.
2009
Reunkum M, Khemthong S. Life Skills for Autistic Children through Viewpoint of Carers. Chiangmai Associated Medical Sciences Journal 2009; 42(2): 112-9.
2008
Khemthong S, Packer TL, Passmore A, Dhaliwal S. Does Social Leisure Contribute to Physical Health in MS Related Fatigue?. Annual in Therapeutic Recreation 2008; 16: 71-80.
2007
Khemthong S, Packer T L, Passmore A. Classification of Leisure Participation in Women with Chronic Conditions: A Measurement Tool. Annuals of Leisure Research 2007; 10(2): 105-21.
2006

Proceeding

2019
ศุภลักษณ์ เข็มทอง มะลิวัลย์ เรือนคำ และ วินัย ฉัตรทอง.. ผลการพัฒนาตนเองด้านบุคลิกภาพและการรับรู้ของผู้เรียนในรายวิชาสุนทรียการเปลี่ยนแปลง. หนังสือประมวลบทความในการประชุมวิชาการ (Proceedings) ครั้งที่ 14 ประจำปี 2562 การสร้างแรงบันดาลใจในการเรียนรู้ของผู้เรียนเพื่อสังคมที่หลากหลาย “Inspiring Student Learning for Diverse Societies” 2019.
2017
Jarunarkhirun K, Jalayondeja C, Apinonkul B, Khemthong S.. Perceived Individual and Environmental Factors for Physical Activity Participantion among Office Workers
2016
Tajai S, Chatthong W, Khemthong S. Volitional and Social Skills Assessment of Thai Autistic Students. Proceeding of The 3rd International Physical Therapy Conference and The 4th Physical Therapy Mahidol University Research Symposium 2016 during 14-16 December 2016: 220-1. (abtract)
2014
Prasomsri J, Bovonsunthonchai S, Khemthong S, Jalayondeja C. The Effect of Stress, Anxiety and Depression on Functional Recovery in Individuals with Stroke. Proceeding the 2nd ASEAN Plus Three Graduate Research Congress (2ndAGRC); 5-7 February 2014; Bangkok: 1121-7.
Phattharajiraphan C, Kulyalunck J, Pongsuree P, Khemthong S. ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษาต่อในคณะกายภาพบำบัด มหาวิทยาลัยมหิดล. การประชุมวิชาการสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์ ประจำปี พ.ศ. 2557 หัวข้อ “อุดมศึกษาไทยสู่อาเซี่ยน”;13-14 มีนาคม 2557; โรงแรมรอยัลริเวอร์ กรุงเทพมหานคร : 33-44.

Subject : 2021-08-01 to 2022-07-31

Bachelor of Science (Occupational Therapy)

PTOT 229 การสังเกตและการให้เหตุผลทางคลินิกพื้นฐาน

PTOT 238 ความรู้พื้นฐานด้านการดูแลผู้ป่วยสำหรับนักกิจกรรมบำบัด

PTOT 339 กิจกรรมบำบัดจิตสังคม 2

PTOT 341 ทักษะการให้เหตุผลทางคลินิกของกิจกรรมบำบัด

Master of Science (Physical Therapy)

PTPT 667 Advanced motor control and motor learning

Administrative

2012 - 2013 Deputy Dean for Student and Special Affairs
2008 - Present Chair for Occupational Therapy Division

Course

บทนำสู่กิจกรรมบำบัด

Research Interesting

Fatigue and Leisure Management
Psychosocial Occupational Therapy
Ecological Model
Recovery Model
Clinical Reasoning Skills